-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16761 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

علت نجس بودن شراب و خون چيست؟
آثار زيان باري كه مصرف الكل و شراب بر جسم و جان و اجتماع دارد بر كسي پوشيده نيست و آثار الكل نه تنها متوجه مصرف كننده بلكه متوجه فرزندان اشخاص الكلي نيز مي باشد. قرآن كريم در آيه 90 و 91 سوره مائده آن را در رديف پرستش بت ها، يك نوع پليدي دروني، موجب كينه و نفاق و دوري از ياد خدا و نماز مي داند. در مورد خون، امام صادق(ع) فرموده اند: خوردن خون علاوه بر آثار زيانباري كه بر جسم دارد، سبب صفت درنده خويي و قساوت قلب و بيرون رفتن رحم و شفقت از دل ها مي گردد. به طوري كه انسان از كشتن نزديكان و دوستان خود نيز ابائي ندارد و شارع مقدس براي سلامت فردي و اجتماعي، دستور اجتناب كامل از اين دو را داده است تا مردم در اثر آلودگي بدن و لباس يا ظروفشان، دچار عوارض ناگوار خون و شراب نشوند و همچنين ادب عبودت و بندگي اقتضا مي كند كه انسان هنگام نماز در مقابل خداوند متعال، از پليدي و آلودگي هاي ظاهري پاكيزه باشد و به همين جهت بايد در نماز بدن و لباس به اين دو چيز آلوده نباشد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.